Neprehliadnite

Všetko v jednom

 

Vozidlo, ktoré zavládne splniť niekoľko úloh naraz? Je praktické a zároveň pekelne rýchle? Presne taká je Škoda Octavia RS. Nové verzie posúvajú jej talenty ešte ďalej.

Text Juraj Hrivnák, foto archív

Je zbytočné pripomínať univerzálnosť Octavie RS. Bežné „oktávky“ všetci poznáme. Vieme, že sú priestranné, s velikánskym kufrom, dobre ergonomicky riešené… Octavia RS je o niečom inom. Riešenia Simply Clever doplnila poriadna porcia rýchlosti. Na výber sú dokonca nové príchute.

Klasika

Základná Octavia RS sa od bežnej líši veľmi pekným bodykitom, ktorý autu dodáva agresívnejší a športovejší nádych, a krásnymi diskami kolies, pod ktorými sa ukrývajú červené brzdové strmene. Interiér sa vyznačuje atraktívnymi športovými sedadlami, ktoré naznačujú, že auto si vychutnáva nielen rovinky, ale aj zákruty. Pod kapotou sa ukrýva fenomenálny dvojlitrový turbomotor spaľujúci benzín. Ten dosahuje výkon až 220 koní. To je dosť, aby sa dokázalo rozbehnúť až na 248 km/h a šprintovať z nuly na stovku za 6,8 sekundy. Vďaka okamžitým reakciám motora sa s ním jazdí veľmi príjemne a každé predbiehanie je radosť. Toto auto je klasická rozdvojená osobnosť. Dokáže jazdiť pokojne a úsporne, ale má v repertoári aj rýchlu jazdu.

Oc_RS230_002

Pre nadšencov

Potenciál Octavie RS je veľmi vysoko a tak sa konštruktéri pokúsili siahnuť trochu ďalej. Výsledkom je Octavia RS 230 – o 10 koní výkonnejšia Octavia RS s magickou maximálkou 250 km/h. Tých desať koní však nie je takých dôležitých. Väčšou novinkou je totiž použitie špeciálneho samosvorného diferenciálu na prednej náprave, vďaka ktorému sa Octavia RS 230 hrabe zo zákrut s neuveriteľnou vervou a bez neefektívneho prešmykovania kolies. Keďže po takejto verzii siahajú skôr nadšenci, konštruktéri zo Škodovky pre nich pripravili aj upravený výfuk s krajším a výraznejším zvukom. Táto Octavia je pre ľudí, čo sa chcú na dobrých cestách alebo na trati naozaj zabaviť.

Image converted using ifftoany

Pre šetriacich nadšencov

Úspech Octavie RS však tkvie aj v tom, že ponúka takisto dieselovú verziu s výkonom 184 koní. To je stále dosť na dynamickú jazdu a pritom netreba robiť kompromisy v oblasti spotreby. Ľudia, ktorí jazdia skôr na dlhých trasách, určite ocenia športový potenciál kombinovaný s obrovským dojazdom. So spotrebou okolo 5 – 6 l/100 km sa dá prejsť aj tisíc kilometrov. Aby ste neboli ochudobnení o pekný zvuk motora, ponúka dieselová Octavia RS veľmi podarený zvukový generátor, ktorý sa dá nezávisle aktivovať. S ním znie Octavia RS príjemne dravo.

ŠKODA-Octavia-RS-230-4

Existuje vôbec niečo, čo Octavii RS chýba? Taký pohon 4×4 pre ešte istejšie jazdné vlastnosti a schopnosť vziať celú rodinu na lyžovačku by nebol zlý, čo poviete? Zjavne si to uvedomili aj v Škode, pretože Octavia RS sa dá v dieselovej verzii s prevodovkou DSG konečne objednať aj ako štvorkolka. Športové auto s veľkým kufrom, úsporným a silným motorom, ktoré má navyše aj pohon 4×4, to jednoducho musí mať úspech.

 
 
 

Komentáre sú uzatvorené.

 
 
Peliculas Gratis Online Peliculas Online TV Peliculas & CINE Peliculas Latino Online Peliculas5 TV AltaPelicula Online Peliculas Audio Latino PeliculasHD TV latinopeliculas.tv peliculas10.tv