Jedinečný
Jeep Cherokee. Jeho tvorcovia zozbierali všetky konvencie a následne ich hodili za hlavu. Prečo by mali vyrábať autá, aké už na ceste sú?
Text Juraj Hrivnák, foto archív
Iste sa zhodneme, že dizajn nového Jeepu Cherokee je kontroverzný. To je však na ňom to krásne. Vyvoláva diskusiu. A v prvom rade nezostáva bez povšimnutia. Kto má rád výstredný a jedinečný dizajn, pre toho je toto auto ako stvorené. Na ceste si váš Cherokee s ničím iným nepomýlia. Samozrejme, že nič nie je samoúčelné a nová karoséria modelu Cherokee prepožičiava vynikajúcu aerodynamiku, a teda aj lepšiu spotrebu paliva.
Komfort a vtip
Interiér sa nesie v oveľa klasickejšom duchu, aj keď je tu množstvo moderných prvkov. Medzi budíkmi je veľká farebná obrazovka, ktorá vám podľa želania dokáže poskytnúť mnoho užitočných aj zaujímavých informácií. V strede palubnej dosky je zasa parádny, 8,4-palcový dotykový displej. Cherokee môže byť vybavený dokonca aj bezdrôtovou nabíjačkou na telefóny. Čo sa týka komfortu, Jeep sa držal klasiky, ktorá je overená a najmä obľúbená.
Výborné, pohodlné sedadlá sú posadené do elegantne tvarovaného interiéru. Jeho tvar, materiály a niektoré detaily však majú hlbší zmysel. Nebudeme vám túto milú hru dopredu kaziť, ale schválne si všimnite, koľko sa tu nájde odkazov a skrytých vtipov súvisiacich so značkou Jeep. Niekedy sú to malé obrázky, inokedy iba farba čalúnenia, pripomínajúca farby večerného Grand Canyonu či talianskej sopky Vezuv.
Dobrodružstvo na dosah
Odkazy na podobné ikony nie sú náhodné – Cherokee vás k nim veľmi rád odprevadí. Vďaka sofistikovanému pohonu 4 x 4 s redukciou, s uzávierkou zadného diferenciálu a so systémom Selec-Terrain, ktorý dokáže elektroniku a diferenciály nastaviť na každý terén, vás len tak hocičo nezastaví. Najmä verzia Trailhawk s výkonným šesťvalcovým motorom 3,2 V6 Pentastar je obzvlášť prispôsobená do ťažkého terénu a prekvapí svojimi schopnosťami na všetkých druhoch povrchov a najmä výkonom a zvukom motora.
Napriek terénnym chúťkam však Cherokee jazdí vynikajúco aj na asfalte. Predovšetkým s dieselovými motormi 2,0 MultiJet II a 2,2 MultiJet II je to skvelý hltač kilometrov s nízkou spotrebou a dlhým dojazdom. V ponuke je aj moderný deväťstupňový automat, ktorý ďalej znižuje spotrebu a robí jazdu s Jeepom ešte pohodlnejšou.