Skrotený Mustang
Ford Mustang už nie je taký divoký a nehádže zadkom ako kedysi. Namiesto toho ponúka šoférovi krásny dizajn, charizmu, výborné jazdné vlastnosti a nezabudnuteľný zvuk osemvalca.
Text Juraj Hrivnák foto autor a archív
V Európe máme dôvod oslavovať. Ford Mustang sa k nám totiž nedovážal. Toto je prvý model, ktorý Ford v takmer rovnakej podobe oficiálne ponúka v Amerike, ako aj u nás. Ak sme sa báli, že klasický jednoduchý športiak s atmosférickým motorom a manuálnou prevodovkou vymrie, tak práve Mustang je dôkazom toho, že stále je dopyt po „naozajstných autách“.
Znovuzrodená klasika
Aj keby ste doteraz videli Ford Mustang iba na obrázkoch, nového Mustanga spoznáte okamžite. Napriek tomu, že je kompletne prepracovaný, zachoval si svoje charakteristické línie a dlhú kapotu.
Zostala aj typická predná maska s prísne zazerajúcimi svetlometmi a opačne skoseným „čumákom“. S ním Mustang vyzerá, akoby si na raňajky dával Smarty, Upy a podobnú háveď. Vnútri sa udiala typická modernizácia a veľa prvkov pochádza z iných fordov.
Okrúhle vetracie otvory, volant so znakom Mustanga, plaketa s nápisom „Since 1964“ a hlavne vynikajúce sedadlá Recaro (za príplatok) sú však unikátne a náramne sa hodia k imidžu. Unikátom sú aj páčkové prepínače, ktorými si môžete zmeniť nastavenie auta, režim ESP či účinok posilňovača riadenia.
Kvality interiéru sa nemusíte báť. Americké autá nemajú najlepšiu povesť, ale žiadne problémy s kvalitou ani vypracovaním som si nevšimol. Skôr naopak. Mnohí by si mohli brať príklad.
Dva pohľady
Zákazníci, ktorým sa zapáčil nádherný kabát Mustangu, ale nepotrebujú sa naháňať a miesto motora radšej počúvajú rádio, iste ocenia nový preplňovaný motor 2,3 EcoBoost. Ten dosahuje výkon takmer 320 koní, čo je celkom slušná porcia. Zároveň vie byť aj úsporný – priemer 8 l/100 km je dobrá hodnota. Ak máte radi fúkanú, môžete si Mustanga kúpiť aj ako kabriolet.