La Finale
Jeden z najpompéznejších, ale aj najstratovejších projektov v automobilovej histórii končí. Po desiatich rokoch výroby a dvanástich od predstavenia prvého funkčného prototypu bol vyrobený posledný kus legendy na štyroch kolesách: Bugatti Veyron.
Posledný vyrobený kus ukázala automobilka Bugatti, patriaca koncernu Volkswagen, na nedávno uplynulom najdôležitejšom európskom autosalóne v Ženeve. Disponuje výkonom zvýšeným až na 1200 koní a ide o otvorenú verziu Grand Sport. Zrýchlenie na stovku je už iba opakovaním dychberúcich faktov, ovládajúcich štatistiky tejto branže: 2,6 sekundy. Auto má červeno-čierne farebné prevedenie exteriéru, rovnako ako vôbec prvý vyrobený exemplár. Voz dostal špeciálne pomenovanie La Finale a údajne si ho odvezie zákazník z tej časti sveta, do ktorej poputovalo týchto áut najviac – Blízkeho východu.
Veyron, aj napriek svojej stratovosti, jednoznačne vošiel do automobilovej histórie. S malými prestávkami to bol počas doby svojej produkcie najrýchlejší sériovo vyrábaný automobil sveta. Aj keď slovo sériový nie je úplne presné: za desať rokov sa ich vyrobilo len 450, z toho 300 v klasickom karosárskom prevedení a 150 otvorených verzií.
V základe disponoval osemlitrovým šestnásťvalcom o výkone 1000 koní, táto dávka sa však postupom času a v rôznych limitovaných edíciách zvyšovala. Maximálkou atakoval hranicu 407 km/h, najvýkonnejšie modely až vyše 430 km/h. Medzi zaujímavosti, ktorými sa toto auto pýšilo, patril napríklad fakt, že jeho dizajn exteriéru navrhol slovenský dizajnér Jozef Kabaň, ktorý v súčasnosti tvorí pod vlajkou Škoda Auto.
V Bugatti sa pred časom nechali počuť, že nástupnícky model Veyronu určite príde, no ticho, ktoré okolo tejto témy panuje v posledných mesiacoch, značí všeličo. Snáď sa naplní optimistickejšia predstava – že inžinieri a dizajnéri už na návrhu usilovne pracujú a utajený projekt bude odhalený automobilovej verejnosti čo nevidieť.