Kia EV6: Zjednotenie protikladov
Kia EV6 je príkladom, že skvelý elektromobil nemusí niesť len značku prémiovej automobilky.
Text Daniel Balucha a Peter Varga / foto archív
Štýlový elektrický crossover z dielne automobilky Kia si trúfa po každej stránke patriť medzi najlepších vo svojom segmente. Za rozmery sa rozhodne nemusí hanbiť, veď rázvor osí kolies konštruktéri natiahli až na 2 900 milimetrov. Navyše, vďaka novej podvozkovej platforme s názvom E-GMP, vytvorenej špeciálne pre elektromobily, má kráľovský vnútorný priestor. A to je len začiatok.
Neprehliadnuteľný
Dizajn je z fotiek síce kontroverzný, ale naživo nesmierne vydarený, impozantný a zároveň neprehliadnuteľný. Prítomnosť tohto auta vzbudí všade pozornosť. V premávke aj na parkovisku plnom prémiových značiek. Absolútnou unikátnosťou je zadná odtrhová hrana kompletne tvorená svetlami, ktorá je pokračovaním linky prahov dvier.
Nápaditosť a luxus
Ako majiteľ však budete vnímať Kiu EV6 zvnútra a nápaditosť nechýba ani tam. Prístrojová doska je elegantná, účelná a vyskladaná z kvalitných materiálov, navyše, môže byť doplnená efektnými detailmi, napríklad farebným prešívaním sedadiel a farebnými intarziami na prístrojovej doske, stredovom tuneli i dverách.
Dominantou je gigantický zaoblený širokouhlý displej a akoby na vlne plávajúca stredová konzola s tlačidlom zobúdzania auta, otočným voličom prevodovky a ešte zopár tlačidlami. Zaujímavé je zakomponovanie tlačidla štart do tejto konzoly s malým prelisom. Aby som bol technicky korektný, dodávam, že spomínaný širokouhlý displej je v skutočnosti tvorený dvoma 12,3-palcovými, pričom ten pravý je dotykový.
Samozrejmosťou je head-up displej s rozšírenou realitou. Vybrané informácie, napríklad šípka navigácie, sa premietajú na reálne pozadie. Kia EV6 je síce elektromobil, no už s dojazdom podľa prísnejšej normy WLTP 400 až 528 km – samozrejme, podľa verzie akumulátora a pohonu – a to už je dostatočná vzdialenosť na to, aby ste si chceli vychutnať kvalitnú hudbu. Kia ponúka prémiový audiosystém Meridian so 14 reproduktormi. Obrovský vnútorný priestor dopĺňa batožinový s objemom 520 litrov a jeden menší úložný priestor aj pod prednou kapotou.
Pol na pol
Akumulátor pod podlahou auta zabezpečuje vynikajúce rozloženie hmotnosti na nápravy, konkrétne v pomere 53 ku 47, takmer „pol na pol“, čo vytvára predpoklad neutrálnych jazdných vlastností. Kia EV6 je tým stabilná a dobre ovládateľná v zákrutách. Samozrejmosťou je kvantum asistenčných systémov, ktoré bdejú nad bezpečnosťou a dávajú vodičovi podporu.
Presvedčivé fakty
Na záver zopár technických faktov: Kia EV6 je k dispozícii s dvoma veľkosťami akumulátorov – menší má kapacitu 58 kWh, väčší 77,4 kWh. Štandardne sú poháňané zadné kolesá, pričom na výber sú tri výkonové verzie – 125, 168 a 173 kW, ale top verzia má poháňané aj predné kolesá a vtedy je spoločný výkon oboch elektromotorov 239 kW. To sa už ale bavíme o aute, ktoré zrýchlením z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy atakuje super športové vozidlá.
Nabíjanie
Elektromobil má zmysel iba vtedy, ak ho máte doma ako nabíjať a verejné rýchlonabíjacie stanice využijete len pri dlhých cestách. Kia EV6 má 800-voltový systém, čo umožňuje mimoriadne rýchle nabíjanie. Na vhodnej nabíjačke akumulátor nabijete z 10 na 80 percent už za 18 minút.