Neprehliadnite

Simply SUV!

 

Škoda Kodiaq predstavuje veľmi očakávanú novinku a zároveň znamená ozajstným vstup značky do segmentu SUV.

Text Juraj Hrivnák, foto autor a archív

V čase, keď hlavné slovo majú koncerny, racionalizácia a spoločné využívanie dielov a technológií, je ťažké prekvapiť. Mnohé autá sú tajomné iba tým, čo všetko si povyberali z koncernových zásuviek. Kodiaqu sa to našťastie týka iba čiastočne.

Ko_048

Povolené opraty

Napriek tomu, že priamo v koncerne má dvoch horúcich konkurentov (VW Tiguan a Seat Ateca), bolo mu dovolené vyčnievať z radu a dokonca ponúkať aj veci, ktoré jeho bratranci neprinášajú. Základná koncepcia vychádza z cieľa vytvoriť na praktickej platforme (dĺžka auta predstavuje necelých 4,7 metra) maximum priestoru v interiéri. Kodiaq je teda z  bratrancov najväčší a ako jediný môže usadiť až siedmich cestujúcich. To však nie je všetko.

photo-pg-3723---

Je to Škoda

Stačí jeden pohľad na karosériu mladoboleslavského SUV a hneď je jasné, že ide o Škodu. Ostré línie a hrany dávajú tušiť, že toto je ďalší model značky, ktorý nachádza inšpiráciu v umení českých sklárov, najmä pri výrobe krištáľu. Dizajnéri si dali záležať, aby z Kodiaqu vyžarovala charizma SUV, a preto má podľa týchto áut hranaté lemy blatníkov. Kodiaq je prvý model, ktorý má akoby delenú optiku predných svetiel. Pod hlavnými svetlometmi sa síce nachádzajú hmlovky, ale vyzerajú, ako keby boli ich súčasťou. Ich vysoké umiestnenie má zároveň praktický význam – nie sú také náchylné na poškodenie od kamienkov alebo nebodaj od kolízie s drobnou zverou. Celá táto optika môže byť za príplatok vybavená LED technológiou.

Skoda-Kodiaq-2016-Computer-Wallpaper

Praktický pohľad

Exteriér je najmä o emóciách, v interiéri ide o praktickosť. Obsahuje veľa nových prvkov a tvarov. Výduchy ventilácie sú umiestnené vertikálne. Panel klimatizácie má nový tvar a lesklé čierne vyhotovenie. Celkom nový je aj displej navigácie. V noci si môžete zvoliť jednu z desiatich farieb ambientného osvetlenia. Najdôležitejší je však priestor. Kodiaq ho má naozaj dostatok v prvom aj druhom rade. Využiteľný je aj tretí rad, ktorý sa dá elegantne „zaklopiť“ do dna batožinového priestoru. Dve zadné sedadlá sú síce malé, ale deti, ktoré sa na nich najskôr budú prevážať, problémy asi mať nebudú.

Vzadu majú dokonca aj držiaky na poháre a mobily. V našich končinách je čoraz zaujímavejší údaj o batožinovom priestore. Ten má v sedemmiestnej konfigurácii objem 270 litrov a so sklopeným tretím radom sedadiel 630 litrov. Päťmiestna verzia toto číslo posúva až na 720 litrov. Po sklopení zadných sedadiel (do roviny) sa do Kodiaqu zmestí 2 065 litrov. Na želanie je dostupné aj sklopné operadlo predného spolujazdca, ktoré umožní prenášať predmety dlhé až 2,8 metra. Prístup k batožinovému priestoru uľahčuje elektricky otvárané veko, ktoré sa dá otvoriť aj pohybom nohy popod nárazník.

skoda-kodiaq-premiera-berlin-3

Vždy on-line

Kodiaq je prvý kompletne prepojený model od Škody. Vrcholný infotainment Columbus ponúka aj Wi-Fi hotspot a modul LTE. Samozrejmosťou je kompletná podpora integrácie smartfónov. Pasažierom sa otvára svet online vďaka Škoda Connect. Má dve súčasti. Infotainment Online umožňuje prezerať si z auta dopravnú situáciu na ceste, počasie či ceny pohonných hmôt. Podporované sú aj služby Google Earth a Google Street View. Cez internet si dokona môžete z domu poslať naplánovanú trasu do navigácie. Druhou časťou je Care Connect, ktorého súčasťou je tiesňové volanie, proaktívna servisná služba (možnosť dohodnúť si servis pri určitom počte najazdených kilometrov, servisný poradca s prístupom k údajom o vozidle) a vzdialený prístup k vozidlu (možnosť kontrolovať stav paliva, najazdené kilometre, polohu vozidla, jeho rýchlosť, atď. z domu).

kodiaq_rhd_pricing_pic

Motorizácie

K dispozícii sú tri benzínové motory TSI a dva naftové TDI s výkonom 92 – 140 kW (125 – 190 koní). Základnú verziu s výlučne predným náhonom bude poháňať motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Vrcholom benzínovej ponuky je 2,0 TSI s výkonom 132 kW (180 k). Silnejšie motory sa dajú kombinovať s pohonom 4×4 alebo aj s prevodovkou DSG. Kodiaq má k dispozícii šesť jazdných režimov. Kodiaq nie je žiaden off-road, aj keď vďaka svetlej výške 194 mm zvládne aj úseky mimo asfaltky. Jeho doménou je skôr ťahanie: utiahne až 2,5-tonový príves. Narábanie s ním vodičovi uľahčí asistent cúvania s prívesom. Kodiaq je relatívne ľahký. V základnej verzii váži iba 1 550 kg. Potenciálne najpredávanejšia verzia 2,0 TDI AWD má hmotnosť 1 660 kg.

 
 
 

Komentáre sú uzatvorené.

 
 
Peliculas Gratis Online Peliculas Online TV Peliculas & CINE Peliculas Latino Online Peliculas5 TV AltaPelicula Online Peliculas Audio Latino PeliculasHD TV latinopeliculas.tv peliculas10.tv