Nástupca superšportového Gallarda je tu: Huracán
Fanúšikovia rýchlosti na štyroch kolesách majú o jeden dôvod na radosť viac. Superšport Lamborghini Gallardo, dosiaľ najúspešnejší model v histórii svojho výrobcu, ktorého sa za desať rokov vyrobilo niečo málo viac ako štrnásť tisíc kusov, má už totiž oficiálne svojho nástupcu. Ten sa volá Huracán a hoci sa jeho trojrozmerná podoba svetu ukáže až na automobilovom sviatku v Ženeve začiatkom marca, už mesiac sa dá objednávať. Bodaj by nie, keď jeho vizuály, posvätené samotnou značkou, nadchýna nadšencov už od Vianoc.
Zhrňme si teda zopár čísel. Huracán poháňa celkom nová technológia, ktorej
srdcom je uprostred umiestnený vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 litra a výkonom 449 kW. Rovnako ako jeho väčší brat Aventador, aj Huracán disponuje pohonom všetkých kolies a z nuly na sto zrýchli za niečo málo cez 3
sekundy. Ručička tachometra sa zastaví na hodnote 325 km/h. Ďalej je tu dvojspojková, sedemstupňová prevodovka LDF
s tromi športovými režimami, ovládaná prepínačom na volante, karbónovo-keramické brzdy a ďalšie chuťovky, ktoré ocenia predovšetkým milovníci talianskych štvorkolesových plnokrvníkov. Ich kompletný zoznam by zabral minimálne ďalšiu stranu A4.
Výrobca za prvý mesiac spustenia objednávok eviduje približne sedemsto žiadostí, a komu nestačí vyššie uvedený výpis, dôvod tohto čísla pochopí pri pohľade na dizajn štvorkolesovej rakety. Agresívne krivky sa spájajú do celku, ktorý pôsobí síce efektným a hladkým dojmom, v žiadnom prípade však nejde o navoňanú paródiu na rýchly stroj. Na druhej strane, vražednému dizajnu väčšieho Aventadora, ktorý sa chce tváriť, že trvá asfalt už len zapnutím svetlometov, sa novinka od Lamborghini približuje len striedmo.
Na pokračovanie v úspešných šľapajach svojho predchodcu má Huracán našliapnuté veľmi dobre. A to jeho oficiálnu, autosalónovú verziu videlo zatiaľ len pár verných. Ktovie, možno bude ďalším, ktorý v značke prepíše históriu. Rozhodne na to má.
0 Komentáre
Môžete napísať komentár ako prvý.